Szkolenia online

Szkolenia online

Beneficjent informuje, iż w ramach projektu szkolenia mogą być realizowane w formie zdalnej/on-line za pomocą platformy do wideokonferencji Zoom, Skype lub Google Meet. Są to platformy umożliwiające prowadzenie grupowych spotkań wideo za pośrednictwem Internetu. Uczestnicy mogą brać udział w spotkaniach za pomocą przeglądarki internetowej lub aplikacji pobranej na komputer lub urządzenie mobilne.

Całość szkolenia realizowanego zdalnie może być rejestrowana/ nagrywana na potrzeby m.in. monitoringu, kontroli lub audytu w Projekcie „Lepsze kwalifikacje – większe możliwości!” nr RPMA.10.02.00-14-c968/19.

  1. Zoom (zoom.us)

Najszybszym sposobem uczestnictwa jest udostępnienie linku przez organizatora spotkania lub podanie numeru ID spotkania. Identyfikator spotkania cyklicznego wygaśnie 365 dni po rozpoczęciu spotkania w ostatnim wystąpieniu. Zaplanowane spotkania można rozpocząć w dowolnym momencie przed zaplanowanym czasem – linki nie wygasną ani nie staną się nieważne, chyba że minęły powyższe terminy lub zostały usunięte z konta Zoom.

Platforma posiada interfejs w języku angielskim.

Wymagania sprzętowe:

– komputer lub urządzenie mobilne (tablet, smartfon)

– procesor urządzenia – minimum jednordzeniowy 1 GHz, zalecany dwurdzeniowy 2 GHz lub lepszy (w przypadku komputerów rekomendowany procesor Intel i3 / i5 / i7 lub odpowiednik AMD)

– pamięć RAM – minimum nieokreślone, zalecane 4 GB

Wymagania systemowe:

– Windows 10 (w wersji Home, Pro lub Enterprise), Windows 8 lub 8.1, Windows 7

– dla urządzeń mobilnych – system Android 5.0x lub nowszy

– dla komputerów macOS X – system macOS 10.9 lub nowszy

– dla smartfonów iPhone – system iOS 8.0 lub nowszy

– dla tabletów iPad – system iPadOS 13 lub nowszy

Obsługiwane przeglądarki:

– Windows: Internet Explorer 11+, Edge 12+, Firefox 27+, Chrome 30+

– Android: Webkit (domyślna), Chrome

– macOS: Safari 7+, Firefox 27+, Chrome 30+

– iOS/iPadOS: Safari5+, Chrome

Wymagania sprzętowe:

– połączenie internetowe – szerokopasmowe przewodowe lub bezprzewodowe (3G lub 4G / LTE)

– głośniki i mikrofon – wbudowane, podłączane za pomocą USB / wtyczki audio jack, bezprzewodowe Bluetooth

– zalecana kamera internetowa – wbudowana, podłączana za pomocą USB

Wymagania dotyczące połączenia internetowego:

– szerokość pasma używana przez Zoom zostanie zoptymalizowana pod kątem najlepszych wrażeń w oparciu o sieć uczestnika – automatycznie dostosuje się do środowisk 3G, WiFi lub przewodowych

– zalecana przepustowość dla spotkań grupowych – 1.0Mb/s dla wysokiej jakości wideo

Aplikacja Zoom:

– w przypadku komputerów możliwość pobrania desktopowej aplikacji Zoom Client for Meetings

– w przypadku smartfonów możliwość pobrania aplikacji mobilnej Zoom Mobile Apps

– szczegóły pod adresem: https://zoom.us/download#client_4meeting

  • Skype

Najszybszym sposobem uczestnictwa jest udostępnienie linku przez organizatora spotkania. Aplikacja Skype posiada interfejs w języku polskim.

Wymagania dla komputerów z systemem Windows:

– procesor urządzenia – minimum 1 GHz

– pamięć RAM – minimum 512 MB

– sugerowany system operacyjny Windows 10 (wersja 1809 lub wyższa)

– w przypadku systemów Windows 8/8.1 lub Windows 7 wymagane dodatkowe oprogramowanie DirectX w wersji 9.0 lub nowszej

Wymagania dla komputerów z systemem macOS:

– procesor urządzenia – minimum Intel 1 GHz (Core 2 Duo)

– pamięć RAM – minimum 1 GB

– system operacyjny Mac OS X 10.10 lub nowszy

– dodatkowe oprogramowanie QuickTime (najnowsza wersja)

Wymagania dla urządzeń mobilnych z systemem Android:

– urządzenia z procesorami ARMv7 (lub procesorami zdolnymi do uruchamiania zestawu instrukcji)

– wolne miejsce – minimum 32 MB

– system operacyjny Android 4.0.4 lub wyższy (smartfony i tablety) oraz ChromeOS w wersji M53 lub nowszej (Chromebooki)

Wymagania dla urządzeń mobilnych z systemem iOS:

– Skype na telefonie iPhone i tablecie iPad wymaga systemu operacyjnego iOS 10 lub nowszego

Wymagania dla programu Skype w przeglądarce internetowej:

– przeglądarka Microsoft Edge (12+) lub Google Chrome (30+)

– program Skype w przeglądarce nie jest obsługiwany na smartfonach ani tabletach (należy ją pobrać poprzez sklep z aplikacjami)

– użytkownicy systemu Windows 7 lub Windows 8/8.1 mogą nie mieć dostępu do pełnego środowiska programu Skype w przeglądarce internetowej

Wymagania sprzętowe:

– połączenie internetowe – szerokopasmowe przewodowe lub bezprzewodowe (3G lub 4G / LTE)

– głośniki i mikrofon – wbudowane, podłączane za pomocą USB / wtyczki audio jack, bezprzewodowe Bluetooth

– zalecana kamera internetowa – wbudowana, podłączana za pomocą USB

Wymagania dotyczące połączenia internetowego:

– rozmowy głosowe powinny być możliwe w przypadku większości połączeń internetowych, natomiast rozmowy wideo wymagają łącza o znacznie większej przepustowości

– rozmowy wideo (HD) – zalecana przepustowość 1,2 Mb/s

– grupowe rozmowy wideo (7 i więcej osób) – minimalna szybkość pobierania 4 Mb/s

Aplikacja Skype:

– w przypadku komputerów możliwość pobrania programu Skype za pomocą strony internetowej lub sklepu z aplikacjami Microsoft Store (w przypadku systemu Windows 10)

– w przypadku urządzeń mobilnych możliwość pobrania aplikacji Skype ze sklepu Google Play (system Android) oraz App Store (system iOS)

– szczegóły pod adresem: https://www.skype.com/pl/get-skype/

3. Google Meet

Najszybszym sposobem uczestnictwa jest udostępnienie linku przez organizatora spotkania. Aplikacja Meet posiada interfejs w języku polskim.

Wymagania sprzętowe:

– komputer lub urządzenie mobilne (tablet, smartfon)

– procesor urządzenia – minimum dwurdzeniowy lub lepszy

– pamięć RAM – minimum 2 GB

Wymagania systemowe:

Google Meet działa w aktualnej wersji oraz dwóch wcześniejszych głównych wersjach tych systemów operacyjnych:

•          Apple macOS,

•          Microsoft Windows,

•          Chrome OS,

•          Ubuntu i inne dystrybucje Linuksa oparte na Debianie.

Google Meet działa w tych mobilnych systemach operacyjnych:

•          Android 5.0 lub nowszy (dowiedz się, jak sprawdzić i zaktualizować wersję Androida);

•          iOS 12.0 lub nowszy.

Rozmowy wideo w Meet w aplikacji Gmail są zgodne z tymi systemami operacyjnymi:

•          Android 6 lub nowszy,

•          iOS 12 lub nowszy.

Obsługiwane przeglądarki:

Zalecamy używanie aktualnej wersji jednej z wymienionych przeglądarek:

•          Chrome

•          Mozilla Firefox

•          Microsoft Edge

•          Apple Safari

Wymagania sprzętowe:

– połączenie internetowe – szerokopasmowe przewodowe lub bezprzewodowe

– głośniki i mikrofon – wbudowane lub podłączane za pomocą USB / wtyczki audio jack, bezprzewodowe Bluetooth

– zalecana kamera internetowa – wbudowana lub podłączana za pomocą USB

Wymagania dotyczące połączenia internetowego:

– Szerokopasmowe połączenie z internetem – Przepustowość używana przez Meet zmienia się, aby zapewnić najwyższą jakość przy uwzględnieniu parametrów sieci uczestników, minimalna wymagana dla połączenia audio: 12-18 kb/s, optymalna dla wideo 2,6 mb/s

Aplikacja Google Meet:

– dostępna poprzez Aplikacja mobilna Meet, aplikacja mobilna Gmail lub obsługiwaną przeglądarkę

– w przypadku smartfonów możliwość pobrania aplikacji mobilnej Meet

– szczegóły pod adresem: https://support.google.com/meet/answer/7291339?hl=pl&ref_topic=7306097